Diversifiëren
Plaats niet al uw eieren in één mand – diversifieer. Ontdek welke andere waardevolle zusterproducten of -diensten u kunt aanbieden om klanten aan te trekken en te behouden. Niet alleen verhoogt dit uw inkomsten, het zal ook extra inkomsten genereren tijdens seizoensgebonden dips. Een ander voordeel van het aanbieden van meer dan één specialiteit is dat u kunt cross-marketen, waardoor consumenten meer waarde krijgen voor hun aankoop terwijl ze uw winstcijfers verhogen.
Doe je onderzoek
Zorg ervoor dat je niet vertrouwt op het geluk van beginners. Onderzoek elk mogelijk aspect van uw bedrijf voordat u begint, inclusief uw concurrentie, branchetrends en verschillende marketingplatformen. Dit zijn factoren die voortdurend veranderen en die elk kwartaal moeten worden beoordeeld om ervoor te zorgen dat uw bedrijf actueel blijft. Sociale media zijn een geweldige plek om uw aandacht te richten – het is een kostenvriendelijke optie die frequent contact met uw doelmarkt mogelijk maakt. Uw doelmarkt verwacht u daadwerkelijk te zien op social-mediaplatforms en als uw klanten daar niet zijn, kost het u uiteindelijk waardevolle inkomsten.
Een solide financieel plan hebben
Elk bedrijf, groot of klein, moet nadenken over hoe het zijn financiën zal beheren zonder het aan het toeval over te laten. Goed financieel management is essentieel om te overleven in deze economie en om de concurrentie in uw branche te verslaan. Zorg voor reserves voor langzame seizoenen, beheer uw cashflow en uitgaven en gebruik uw inkomsten niet voor persoonlijke uitgaven. Wees voorzichtig en overweeg het inhuren van een accountant of boekhouder om u te helpen met deze financiële taken als u liever niet alleen de taken op zich neemt.
Netwerk
Mensen doen graag zaken met mensen die ze kennen, dus begin vroeg met netwerken om relaties op te bouwen. Woon kamerbijeenkomsten bij, word lid van brancheorganisaties en stel uzelf online voor aan leeftijdsgenoten in uw stad. De personen in deze groepen delen een vergelijkbare ambitie en kunnen u helpen persoonlijk te groeien en uw bedrijf te ontwikkelen. Vergeet niet dat u meer wint dan alleen maar contact met de mensen die u ontmoet; je bouwt ook verbindingen met hun netwerken.
Wees realistisch
Doe je onderzoek zodat je weet welke bedrijven het meest kans van slagen hebben en die gevoelig zijn voor mislukken. Ondernemers falen vaak om na te denken over welk bedrijf te starten. Het kan verleidelijk zijn om in een bedrijf te duiken omdat iemand anders veel geld verdiende om hetzelfde te doen. Zorg ervoor dat u onderzoek doet naar het potentieel van uw bedrijfsidee – het idee dat u selecteert, is de belangrijkste beslissing die u kunt nemen als toekomstige bedrijfseigenaar.
Blijf up to date
Zorg dat je bijblijft in het vakgebied. Dit kan bijvoorbeeld door het volgen van traingen bij iPeople
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.